Platforma dedykowana profesjonalistom
Pierwszy raz na FLK?
Załóż kontoData publikacji: 29.11.2024
Zastanawiasz się, jak zwiększyć dochód, nie podnosząc drastycznie cen oferowanych usług? Doskonałym sposobem jest sprzedaż kosmetyków w salonie fryzjerskim. Co więcej, umożliwianie klientom zakupu profesjonalnych produktów pozwoli im zadbać o włosy oraz przedłużyć trwałość wykonanych zabiegów. Jeśli zastanawiasz się, jak skutecznie oferować kosmetyki w salonie, ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. Metod pozwalających zwiększyć sprzedaż jest wiele. Warto z nimi eksperymentować, dostosowując je do potrzeb swoich klientów, aby w pełni wykorzystać potencjał salonu i cieszyć się jego dynamicznym rozwojem.
Coraz więcej właścicieli salonów fryzjerskich decyduje się na prowadzenie sprzedaży profesjonalnych kosmetyków. Umieszczenie w widocznym miejscu witryny z produktami, które stosują w swojej pracy, a także oferowanie ich klientkom pozwala na znaczny wzrost przychodów. Zwiększenie sprzedaży w salonie fryzjerskim wymaga zintegrowanego podejścia, które obejmuje dbanie o lojalność klientów, efektywną promocję, profesjonalną obsługę oraz rozszerzanie oferty. Każda z wymienionych strategii może przyczynić się do wzrostu przychodów i umocnienia pozycji salonu na rynku. W celu sprzedaży kosmetyków nie musisz być handlowcem. Najważniejsze są doskonała znajomość swojej branży oraz profesjonalne podejście do klienta.
Zadowoleni klienci są najlepszą reklamą każdego salonu. Przyciągają oni nowe osoby, chcące skorzystać z usług, a także sami chętnie wracają, zapisując się na kolejne zabiegi. Dlatego zwróć uwagę na indywidualne, budujące więź podejście do klientów. Pamiętaj o ich preferencjach – jeśli klientka zawsze wybiera określoną metodę farbowania, zaproponuj jej spersonalizowaną ofertę na zakup produktów pielęgnacyjnych, które pozwolą przedłużyć efekt koloryzacji. Podczas wykonywania zabiegu nawiązuj rozmowę na temat problemów z włosami, z którymi boryka się klientka. Dzięki temu będziesz mogła zaproponować jej odpowiedni produkt. Wejdź w rolę konsultantki – nie sprzedawaj, lecz doradzaj. Niezdecydowanym klientkom wręcz gratisową próbkę.
Klienci kupują oczami. Zanim dowiedzą się o wyjątkowych właściwościach danego produktu oraz jego wpływie na ich włosy, najpierw widzą atrakcyjną butelkę lub tubkę, które sprawiają, że chcą po nie sięgnąć. Dlatego do swojego salonu wybieraj kosmetyki, które nie tylko są skuteczne, ale także posiadają eleganckie, przykuwające wzrok opakowanie. Aby tak starannie wyselekcjonowane przez Ciebie produkty na pewno nie zostały przeoczone przez klientów, umieść je na odsłoniętej półce lub w przeszklonej witrynie. Ważne, by znajdowały się one w dobrze wyeksponowanym miejscu. Najlepiej tuż obok recepcji. To strategiczny punkt każdego salonu, do którego klienci udają się zarówno przed, jak i po wykonanej usłudze. Kosmetyki możesz poukładać także na blacie konsoli fryzjerskich. W ten sposób klienci będą patrzyli na nie przez cały czas trwania zabiegu i z pewnością nie przeoczą możliwości ich zakupu, podchodząc do recepcji.
Nie czekaj, aż klientka zauważy wyeksponowane kosmetyki i sama o nie zapyta. Nawet jeśli jej wzrok powędruje w stronę witryny, to może być zbyt nieśmiała, by zapytać o właściwości produktów lub stwierdzi, że zrobi to innym razem. Sama zaproponuj zakup, przedstawiając zalety kosmetyku w nawiązaniu do rodzaju włosów klientki oraz wykonanego wcześniej zabiegu. Warto przemyśleć także możliwość zakupu produktów w pakiecie z zabiegami w nieco korzystniejszej cenie. Oferty promocyjne mogą skutecznie przyciągnąć klientów, chcących kompleksowo zadbać o włosy. Przygotuj dedykowane oferty z okazji różnych świąt i sezonowych wydarzeń, takich jak Dzień Kobiet czy Walentynki.
Rozszerzenie oferty produktowej może przyciągnąć nowych klientów oraz zwiększyć zainteresowanie tych stałych. Takie nowości, szczególnie dostosowane do różnorodnych potrzeb włosów, zwiększają atrakcyjność salonu, przyciągają uwagę i budzą ciekawość. A klienci, ufając profesjonalnej wiedzy fryzjerów, są bardziej skłonni do ich wypróbowania. Częsta aktualizacja oferty pokazuje, że salon podąża za trendami i dba o najwyższą jakość, co zwiększa jego prestiż i buduje zaufanie klientów. Inwestycja w innowacyjne kosmetyki o specjalistycznych składach, takie jak naturalne, ekologiczne czy specjalistyczne linie, odpowiada trendom i potrzebom konsumentów, wyróżniając salon na tle konkurencji.