Potrzeba przekazywania zamówień do autoryzacji może wynikać z wewnętrznych ustaleń oraz kompetencji użytkowników danego konta. To, czy dany użytkownik będzie mógł wysłać zamówienie do autoryzacji, jak też to, czy dany użytkownik będzie mógł je autoryzować, wynika bezpośrednio z uprawnień do konta/subkonta (role użytkowników, patrz pkt. 2.4.). Koszyk przygotowany przez danego użytkownika, po przekazaniu go do autoryzacji, będzie koszykiem (zamówieniem) użytkownika, który go autoryzuje – potwierdzi zakup towaru z koszyka.
- Przekazanie zamówienia do autoryzacji
Decyzję o wysłaniu koszyka do autoryzacji podejmujemy na podsumowaniu ścieżki zakupowej (trzeci krok realizacji koszyka zakupowego, patrz pkt. 5.7.). Wybieramy opcję ”Wyślij zamówienie do autoryzacji” i potwierdzamy swoją decyzję wybierając ”Wyślij”.
Wysłanie koszyka – zamówienia do autoryzacji zostaje potwierdzone komunikatem ”Dziękujemy, twój koszyk został przesłany do autoryzacji”.
- Autoryzacja zamówienia
- O konieczności autoryzowania zamówienia użytkownik dowiaduje się po otrzymaniu na swoją skrzynkę e-mail wiadomości z tematem ”Masz nowy koszyk do autoryzacji”.
- Autoryzacja zamówienia jest możliwa z poziomu danych i ustawień konta. Po najechaniu myszką na przycisk ”Konto” zostanie rozwinięte menu (patrz pkt. 2.), z poziomu którego można przejść do dowolnej sekcji dotyczącej konta, w tym również do sekcji ”Zamówienia do autoryzacji”, w której dostępna jest lista zamówień do autoryzacji.
- Po wybraniu opcji ”Autoryzuj”, dostępnej przy danym zamówieniu do autoryzacji, użytkownik otrzymuje wgląd do autoryzowanego zamówienia, które następnie może przekazać do realizacji potwierdzając finalnie zakup produktów zgormadzonych w koszyku (patrz pkt. 5.7., Realizacja koszyka zakupowego), co jest równoznaczne z wysłaniem zamówienia do realizacji.
- Zakończenie procesu autoryzacji zamówienia kończy się w momencie wysłania zamówienia do realizacji. W sekcji zamówień do autoryzacji pojawia się wówczas komunikat ”Brak zamówień do autoryzacji”.